برای بقای یک کسب و کار در دنیای امروز، مهم است که به طور مرتب کارهایی که انجام می دهیم و نحوه انجام آن را مرور کنیم. با در نظر گرفتن ایدههای جدید و روشهای جدید انجام کارها و تلاش برای نوآوری، میتوانیم محصولات/خدمات خود را بهبود بخشیم، فروش را افزایش دهیم، هزینهها را کاهش دهیم و فرآیندهایمان را مؤثرتر و کارآمدتر کنیم. نوآوری کلید افزایش سود است.
راه های مختلفی وجود دارد که یک شرکت می تواند با محصولات و خدمات خود نوآور باشد. امروز به چهار مورد از آنها خواهیم پرداخت.
1. استفاده از آخرین فناوری برای بهبود محصول/خدمت
وقتی به نوآوری فکر می کنیم، اغلب به فناوری های جدید فکر می کنیم. در حالی که آنها ممکن است چشمگیر باشند، ما نباید از فناوری های جدید فقط به دلیل در دسترس بودن آنها استفاده کنیم. این مهم است که در نظر بگیریم که چگونه این فناوری می تواند محصول/خدمات ما را بهبود بخشد و برای مشتری ما تفاوت ایجاد کند. شرکتهایی که خودرو، لوازم آرایش، لوازم خانگی و غیره تولید میکنند، اغلب دارای بخش R&D بزرگی هستند که روی بهبود محصولات خود کار میکنند.
2. پاسخگویی به خواسته های مشتری با تغییر آنچه در پیشنهاد است
با گوش دادن به بازخورد مشتریان، میتوانیم نظرات آنها را در مورد نحوه انجام کاری خود دریافت کنیم و بدانیم که آنها چه میخواهند. ما همچنین باید از تغییرات خواسته های مشتریان آگاه باشیم و با زمان همگام باشیم. هنگامی که رستوران فست فود مک دونالد متوجه شد که بازار به دنبال انتخاب های سالم تری است، میوه و سالاد را معرفی کرد و در عین حال گزینه “Super-size” را از منوهای خود حذف کرد.
3. ارائه محصول/خدمت جدید برای دستیابی به مشتریان جدید
کسب و کار شما ممکن است خوب باشد، اما هیچ رشد یا توسعه ای وجود ندارد و این خطر وجود دارد که رقبای شما برخی از مشتریان شما را از بین ببرند. نوآوری گاهی به معنای توسعه محصول جدیدی است که بازار متفاوتی را هدف قرار می دهد. اگرچه بازی های ویدیویی اغلب توسط پسران انجام می شد، در سالهای قبل، غول بازی های ویدیویی نینتندو کنسول بازی Nintendo Wii را معرفی کرد که با موفقیت دختران و مشتریان بزرگتر را با بازی هایی مانند Cooking Mama و Brain Training هدف قرار داد.
4. تغییر روش ارائه خدمات
با نگاهی به تغییرات در سبک زندگی و نیازهای مشتری، گاهی اوقات متوجه می شویم که ممکن است راه های بهتری برای ارائه خدمات به آنها وجود داشته باشد. مشتریانی که زمان زیادی ندارند، ممکن است ترجیح دهند غذا یا خرید خود را در خانه تحویل دهند، یا ممکن است دوست داشته باشند به جای اینکه در یک بانک واقعی کار بانکی خود را به صورت آنلاین انجام دهند.
همه نوآوریها برای کسبوکار ما موفقیت به ارمغان نمیآورند، اما میتوانند به ما این فرصت را بدهند که رشد کنیم و درباره کارهایی که انجام میدهیم و خواستههای مشتریانمان بیشتر بدانیم.