تخمین زده می شود که حدود 40 درصد از جمعیت جهان از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند و بسیاری از این میلیاردها کاربر رسانه های اجتماعی به اینفلوئنسرها نگاه می کنند تا به آنها کمک کنند تصمیم بگیرند چه چیزی بخرند و چه روندهایی را دنبال کنند.
پس اینفلوئنسر چیست و چگونه یکی شویم؟
اینفلوئنسر شخصی است که می تواند بر تصمیمات فالوورهای خود به دلیل ارتباط با مخاطبان خود و دانش و تخصص آنها در یک زمینه خاص تأثیر بگذارد، به عنوان مثال. مد، سفر یا تکنولوژی
اینفلوئنسرها اغلب افراد زیادی را دنبال می کنند که به نظرات آنها توجه زیادی می کنند. آنها این قدرت را دارند که مردم را متقاعد کنند که چیزهایی بخرند، و اینفلوئنسرها اکنون توسط بسیاری از شرکت ها به عنوان راهی مستقیم به قلب مشتریان در نظر گرفته می شوند. اکنون برندها از اینفلوئنسرهای قدرتمند می خواهند تا محصولاتشان را به بازار عرضه کنند. با توجه به اینکه برخی از اینفلوئنسرها برای یک پست رسانه اجتماعی تا 25000 دلار دریافت می کنند، جای تعجب نیست که افراد بیشتری مایل به تبدیل شدن به اینفلوئنسر هستند. اگر شما یکی از آنها هستید، در اینجا پنج نکته در مورد نحوه انجام آن وجود دارد.
1. جایگاه خود را انتخاب کنید
چه حوزه ای را بیشتر می شناسید؟ از صحبت کردن در مورد چه چیزی بیشتر احساس هیجان می کنید؟ منطقه خاصی را که بیشتر به آن علاقه دارید پیدا کنید و آن را توسعه دهید.
2. رسانه خود را انتخاب کنید و یک بیوگرافی جالب بنویسید
این روزها بیشتر اینفلوئنسرها وبلاگ نویسان و میکروبلاگرها هستند. تصمیم بگیرید که کدام رسانه – مانند وبلاگ آنلاین خودتان، اینستاگرام یا اسنپ چت – بهترین راه برای ارتباط با فالوورهای شما و چت کردن در مورد منطقه تخصصی شما است. وقتی این کار را انجام دادید، یک بیوگرافی جذاب بنویسید که شما و حوزه تخصصی شما را به روشی جالب و منحصر به فرد توصیف کند. اطمینان حاصل کنید که افرادی که بیوگرافی شما را می خوانند می خواهند شما را دنبال کنند.
3. به طور منظم و مداوم پست کنید
بسیاری از اینفلوئنسرها روزانه در حساب های رسانه های اجتماعی خود پست می گذارند. هرچه بیشتر پست کنید، احتمال اینکه افراد شما را دنبال کنند بیشتر می شود. همچنین، مطمئن شوید که پستهای شما یکسان هستند و احتمالاً از یک موضوع پیروی میکنند.
4. یک داستان جالب بگویید
چه عکس باشد یا یک نظر، از آن برای گفتن داستانی استفاده کنید که توجه دنبال کنندگان شما را جلب کند و به آنها کمک کند با شما ارتباط برقرار کنند.
5. مطمئن شوید که مردم به راحتی می توانند محتوای شما را پیدا کنند
پستهای خود را در انواع رسانههای اجتماعی عمومی کنید، از هشتگها و عناوین جذاب استفاده کنید و مطمئن شوید که به راحتی میتوانید آنها را پیدا کنید. اگر کسی قرار نیست آنها را ببیند، نوشتن هیجانانگیزترین پستهای وبلاگ یا ارسال جذابترین عکسها فایدهای ندارد.
مهمتر از همه، اگر می خواهید یک تأثیرگذار رسانه های اجتماعی شوید، باید صبر داشته باشید. به پست خود ادامه دهید و تعداد دنبال کنندگان شما به تدریج افزایش می یابد. موفق باشید!